آهنگ های ماندگار شماره ۲

شماره2  (Hey you – Pinkfloyd)

جنگ ویتنام تائثیرات عمده ای بر فرهنگ و هنر کشور آمریکا گذاشت که از تاثیرات بزرگی که بر هنر آمریکا گذاشت می توان به تاثیرات عمده ای که بر موسیقی آمریکا گذاشت اشاره کرد.

تاثیرات این جنگ موسیقی آمریکا را خشن تر ،ریتم ها را سریعتر و شعر ها را فوق العاده اعتراضی کرد.

گروه پینک فلوید که یکی از مشهور ترین گروهایی بود که در این میان شکل گرفت و سبک راک را دنبال میکرد .

آهنگ Hey you یکی از بهترین آهنگ های این گروه است که مضامینی فوق العاده اعتراضی را دنبال می کند.

صدای فوق العاده راجر واترز و گیتار نوازی شاهکار دیوید گیلمور در این آهنگ غوغا می کند.توصیه می کنم این آهنگ را دانلود و گوش دهید چون واقعا فوق العاده است در ضمن به شعر آن هم توجه کنید.

متن ترانه:

Hey you, out there in the cold
Getting lonely, getting old
Can you feel me?
Hey you, standing in the aisles
With itchy feet and fading smiles
Can you feel me?
Hey you, dont help them to bury the light
Dont give in without a fight.

Hey you, out there on your own
Sitting naked by the phone
Would you touch me?
Hey you, with you ear against the wall
Waiting for someone to call out
Would you touch me?
Hey you, would you help me to carry the stone?
Open your heart, Im coming home.

But it was only fantasy.
The wall was too high,
As you can see.
No matter how he tried,
He could not break free.
And the worms ate into his brain.

Hey you, standing in the road
Always doing what youre told,
Can you help me?
Hey you, out there beyond the wall,
Breaking bottles in the hall,
Can you help me?
Hey you, dont tell me theres no hope at all
Together we stand, divided we fall.

دانلود با حجم 720کیلوبایت

    • آراز بارسقیان
    • 22 اوت 2007

    دوست عزيز،
    Hey You ربط زياد خاصی با جنگ ويتنام ندارد. البته حرف شما دربارة جنگ ويتنام درست است، اما با حداقل ارتباطش با ترانة Hey You مثل ارتباط مرغ دريايی چخوف و هملت ويليام شکسپير است.
    اين ترانه وسعت بيشتری دارد…وسعت خيلی بيشتری دارد…در ضمن نصف ترانه را واترز خوانده و نصف ديگرش را گليمور و باز در ضمن اينها انگليسی هستند…
    اما دوست عزي کارت قشنگه و اگه دوست داشته باشی حاضر هستم هر کمی که بخوای و هر کاری که باشه برات انجام بدم. می تونم شعر ترجمه کنم و در ضمن خودم هم شعر راک گفتم و موسيقيش کار شده (زبان انگليسی)…خواستی در خدمتت هستم…

    ممنون از کار خوبت، اميدوارم بيشتر باشه و تداوم داشته باشه…

  1. very very interesting,and lovely.

  2. جالب بود . من عاشق آهنگاهی ماندگار به زبانهای متفاوت هستم . از فرانسوی بگیرید تا …. ایرانی و کردی .

    • کمال
    • 26 اوت 2007

    من فکر می کردم پینک فلوید انگلیسی باشن.حداقل لهجه ی گیلمور که این جوریه.

  3. بسیار بلاگتان را دوست دارم و از اینکه کسی پیدا شده که تلاش می کند چیزی به مردم بدهد که ارزش دارد خوشحالم خواهش می کنم مداوم به کارتان ادامه بدهید از گروههای جدید تر مثل muse هم بنویسید (هم چنین قدیمی مثل کویین)
    این روزها سلیقه موسیقایی آن قدر پایین آمده که دیگر به جای زیبایی آهنگ ها آزار دهنده شده اند
    خود من از بین خواننده های فارسی فقط نامجو گوش می کنم
    امید وارم روزی برسد که سلیقه ها نه به جایی بالا بلکه به حد عادی باز گردد
    موفق باشید
    معذرت از اینکه این قدر طولانی شد

    س.ه:دوست گرامی از شما ممنونم و از شما خواهش دارم بیش از این شرمنده ام نکنید . متاسفانه من هم باید از این بی سلیقه گی عمومی اظهار ناراحتی کنم.و اما در مورد نامجو کارهایش را گوش کردم و ازآنها لذت بردم و به زودی مطلبی در باره آلبوم جدید او می نویسم. موفق و شادمان باشی دوست من

    • reza canada
    • 13 اکتبر 2007

    BEHTARIN RAVESH BE NAZARE MAN IYNE KE AVVAL YE KAMI AZ biografi PINKFLOYD BENEVISID VA SHOMA KE ALAGHE DARID AZ DARK SIDE OF THE MOON START BEFARMAEED reza canada age 52

    ترجمه فارسی: بهترين روش به نظره من اينه که اوّل يه کمی از بيوگرافی پينک فلويد بنويسيد و شما که علاقه داريد از درک side of the moon start بفرمايد رضا کانادا سن 52

    س.ه:با تشکر از کامنت پر محبت شما.دوست من من تا حالا (اواخر مهر ماه) سه آهنگ از پینک فلوید گذاشته ام که در ابتدای همه آنها توضیهاتی در باره پینک فلوید داده ام  که اگر آنها را کنار هم بگذارید به یک بیوگرافی (هرچند نا کامل ) میرسید.در باره آلیوم نیمه تاریک ماه هم به زودی از این آلبوم آهنگ هایی خواهم گذاشت.

  4. thanks.

    • بردیا
    • 13 اکتبر 2007

    دوست عزیز
    پینک فلوید یک گروه انگلیسی هست نه آمریکایی ، لطفا اطلاعاتی رو که مطمئن نیستید رو در اختیار عموم قرار ندهید و در ضمن این آهنگ در رابصه با جنگ ویتنام نیست…

    س.ه:با سلام  دوست من اگر شما به دقت مطلب را دو باره بخوانید میبینید که من در این مطلب نه گفته ام پینگ فلوید آمریکایی است و نه گفته ام این آهنگ در مورد جنگ ویتنام است. من فقط جنگ ویتنام عامل تغیرات بسیار شدید در موسیقی راک دانسته ام . پینک فلوید از پیشگامان راک صنعتی بود موسیقی ای صد در صد آمریکایی که محققان دلیل تشکیل آن را جنگ ویتنام و جنگ سرد دانسته اند.من فقط گفتم پینک فلوید در میان جنگ ویتنام شکل گرفت آیا اشتباه گفته ام؟دوما همه می دانند که جنگ ویتنام در سالهای آخر دهه 60 میلادی جریان داشت ولی این آهنگ در سال 1979 ارائه شد پس این کاملا معلوم است که این آهنگ در باره جنگ ویتنام نیست. به شما توصیه می کنم یک بار دیگر این مطلب بخوانید.باتشکر از کامنت شما

    • saba
    • 3 دسامبر 2007

    az saite gashangeton didan kardam khili gashange bode

    س.ه:سپاسگزارم

    • Met
    • 5 دسامبر 2007

    سلام
    کارت به حر حال آفرین داره , ولی اگه متیخای کیفیمت کارمت بالا باشه و یه انقلاب در زمینه آگاهی دادن به اهل موسیقی بکنی از آ دمای بزرگی هم بگو که ما کمتر میشناسیم یا کمتر گوش دادیم. بازم خسته نباشی.

    • Met
    • 5 دسامبر 2007

    سلام
    کارت به هر حال آفرین داره , ولی اگه میخای کیفیمت کارت بالا باشه و یه انقلاب در زمینه آگاهی دادن به اهل موسیقی بکنی از آ دمای بزرگی هم بگو که ما کمتر میشناسیم یا کمتر گوش دادیم. بازم خسته نباشی.


    س.ه:با تشکر از کامنت شما در مورد پیشنهاد شما باید بگویم کمی صبر کنید تا از این قبیل مطالب بیشتر در وبلاگ ببینید.

  5. مرسی به خاطر آهنگ گلیمور…خواهشا باز هم برای دانلود آهنگ هایی رو در نظر بگیرید. صدای گلیمور من رو به اوجی می بره که هرگز در زمین تجربه نکردم…لطفا با ایمیل با من در ارتباط باشی. مرسی

    س.ه:با تشکر از شما سلیقه تان را تحسین می‌کنم سعی می‌کنم از طریق ایمیل با شما مرتبط باشم.

    • محمد
    • 26 دسامبر 2007

    سلام دوست عزیز از این که مثل بقیه وب سایت ها به دنبال آپلود آهنگ های مزخرف و بدون محتوا نبودید در ضمن یکسری توضیح پیرامون آن داده اید خیلی عالی بود

    س.ه:سپاسگزارم

  6. سلام.از کارت خوشم اومد.منم تقریبا دارم یک همچین کار هایی رو در وبلاگی که تازه زدم می کنم.البته آهنگ ها رو ترجمه می کنم اما هنوز اول راهم.سری بزنی به ما خوشحال می شیم.


    س.ه:به وبلاگ شما سر زدم کارتان عالی است برایتان آرزوی موفقیت می‌کنم.

  7. سلام دوست عزیز
    این وبلاگ وبلاگ ÷ر بار و تقریبا جامعیست . البته شما باید قبل از انتشار مطالب صحت و سقم مطالب را بررسی کنید . pink floyd اساسا یک گروه کاملا انگلیسی می باشد که توسط سید برت در لندن شکل گرفت . تمتم اعضا کاملا بریتانیایی هستند . ÷در واترز از نویسندگان بزگ انگلستان بود ( فلچر واترز ) . در نتیجه امریکا و جنگ میتنام هیچ ارتباطی به pink ندارد . بلکه این تاثیرات جنگ دوم جهانی بود که اساس شکل گیری آلبوم شاهکاری مثل the wall شد . با این حال بسیار به لینک شدن این وبلاگ با وبلاگ خودم علاقه مندم . منتظر جواب شما هستم . موفق باشید .

    نیما …..


    س.ه:از شما سپاس گذارم متاسفانه از این پست تا کنون خیلی برداشت های بدی شده و من فکر می کنم بهتره آن را کاملا عوض کنم پس دیگر بهتر است پاسخ به کامنت ها ندهم.با سپاس

  8. سلام دوست من
    dark side of the moon رو فراموس نکن این آلبوم مدتها به عنوان پر فروشترین آلبوم در صدر جدول بوده است . در ضمن با جوابی که برای آقای بردبا گذاشتید زیاد موافق نیستم . تبدیل راک آند رول به رک کاری بود که beatlesانجام داد و طبیعتا به انگلستان مربوط می شود . منظورت را از راک صنعتی متوجه نمی شوم . آیا اسم بهتر ان multi media music نیست ؟ که pink floyd آن را پایه ریزی کرد ؟ به هر حال بهتره کمی گپ بزنیم تا منظور همدیگر را بهتر درک کنیم
    تا بعد …….

    • ARDALAN
    • 21 ژوئن 2008

    ممنون از وب قشنگتون كه توضيحات خوبي ارائه ميكني اگه ميشه در مورد خواننده يا گروههاي دهه 60 به بعد هم توضيحاتي بدي ممنون ميشم
    با تشكر صميمانه
    اردلان 25 ساله از طهرون
    چاكرخاتيم

    • علی رضا
    • 16 ژوئیه 2008

    سلام
    دوستتان داریم با این کارهای زیبایتان
    از بجنورد
    اگه تونستید برام تو این ایمیل عکس های زیبایی از گروه pink floyd بفرستید ممنون می شم یا اگه سایتی که مستقیم ربط داشته باشه به آهنگهاش معرفی کنید بازهم ممنونم

    • شهروز
    • 6 سپتامبر 2008

    پینک فلوید یعنی آوازی فریاد گونه با بی قراریی آگاهانه که از اصواتش فراتر از پرده ی گوش می رود و بر جوارح می نشیند

    • parnian
    • 6 اکتبر 2008

    لطف كردين.

    به هر حال من هيچوقت از شنيدن آهنگهاي اين گروه خسته نمي شم. چون هم عاشق راك هستم و هم اين گروه برام جذابن

    مرسي.

    • حسام
    • 17 نوامبر 2008

    سلام ، ميشه ترجمه متن ِ شعر رو بذارين
    مرسي

    • ویشتاسب آذرنوش
    • 11 ژانویه 2010

    پیک فلوید همیشه برای من منبع الهام برای آهنگ سازی بوده!اگرچه پیک فلوید یک گروه راک محسوب میشه ولی به نظر من سبک پیک فلوید با راک کاملا متفاوته!میشه کارای پیک رو عملا یک سبک مستقل دونست!
    همچنین باید اضافه کنم که پیک فلویداز نظر تکنیکی و ساختاری موسیقی پیچیده ای داره! و برای عموم مردم فهمش سخته!اصولا آهنگ های ساده پیک فولید مثه Hay You ,برای عموم قابل درکن در حالی که پینک فلوید کار هایی داره که از نظر ساختار آهنگ سازی خیلی منحصربه فرده ولی طرفداراشون تا حالا اونارو گوش ندادن

    • Ar
    • 11 مارس 2010

    پینک فلوید گروه آمریکایی نیست این ترانه هم ربطی به جنگ ویتنام نداره.

  9. تبریک میگم وب خوبیه
    در مورد سبک پینک هم نظر من اینه که اونها اسپیس راک کار میکردن و تو خیلی از کارهاشون هم به راک اند ارول نزدیک شدن

    • پگاه
    • 10 اوت 2010

    مرسی بابت معرفیتون. hey you واقعا آهنگ زیباییه و یکی از آهنگ های مورد علاقه ی من!
    فقط می خواستم یه سوال بپرسم.
    من دقیقا» نمی دونم منظور این قسمت آهنگ چیه که میگه:
    But it was only fantasy.
    The wall was too high,
    As you can see.
    No matter how he tried,
    He could not break free.
    And the worms ate into his brain
    منظورم معنیش نیست. منظورم اینه که یکم به نظرم با بقیه آهنگ فرق داره.
    اگر بهم بگید ممنون میشم

    و یه نکته ی کوچیک اینکه تو متن آهنگ نوشتید Hey you, with you ear against the wall ولی درستش اینه Hey you, with «your» ear against the wall

    بازم ممنون بخاطر مطالب خوبتون

    • اگر به شعر دقت کنید میبینید که دارای 4 قسمت است. سه قسمت آن با Hey You شروع میشود ، در دو قسمت اول خواننده مردم را به مبارزه دعوت میکند ، بعد از این است که سولوی آهنگ می آید. این نقطه را به نوعی باید شروع مبارزات دانست.
      بعد از این است که آن بخشی که شما به آن اشاره کردید می آید. بعد از شکست در مبارزه همه نا امید و مایوس هستند و مبارزه را فقط خیالات می پندارند و با اشاره به سختی های راه از بلندی و استقانت دیوار می نالند. این بخش با Hey You شروع نمیشود. و سخن عده ای از مخاطبان بخش اول و دوم آهنگ است.
      حال دوباره همان فرد اول می آید و به مخاطبان روحیه میدهد.از آنها می خواهد به مبارزه علیه دیوار امید داشته باشند و دست در دست هم مقابل آن بایستند.

      البته توضیح دادن در مورد آهنگ ها پینک فلوید هرچند هم کامل باشد بازهم ناقص است. سبک پینک فلوید پراگرسیو راک است. سبکی بی کران و بی انتها .نقد آن خیلی آسان نیست و ممکن است هر آدمی نظری خاص در مورد آن داشته باشد. این نقد من بد درباره این آهنگ . شما درباره آن چه فکر میکنید؟

        • پگاه
        • 15 اوت 2010

        واقعا ممنونم. نظرتون خیلی جالب بود…
        اصلا» اینطوری به این قسمت آهنگ نگاه نکرده بودم!

    • امید
    • 2 سپتامبر 2010

    انتخابات خیلی خوب بود ولی کاش لیستت رو 50 تایی میکردی .
    چون جای
    حداقل یه آهنگ از dire straits
    high hopes از pink
    angie از rolling stones
    sometimes i feel like screaming از deep purple
    و …

    نه بهت حق میدم، نمیشه انتخاب کرد.

    لیستت خیلی خوب بود ولی میتونست بهتر هم باشه (البته به سلقه من) یه جاهایی خیلی پاپ بود
    نمیدونم شاید خواستی همه رو راضی کنی .
    خسته نباشی مرد. با انرژی به کارت ادامه بده.
    خیلیا دعات میکنن . منم همینطور.موفق باشی

    • لیست که تموم نشده! هنوز 30 تایی شده !‌ قول می‌دهم تا 100 سال دیگه 1000 تا آهنگ معرفی کنم تا روی رولینگ استون کم بشه فجیع!!

    • امید
    • 18 سپتامبر 2010

    امیدوارم موفق باشی ولی روی رولینگ رو نمی تونی کم کنی
    البته شرمندم هااااااا
    در ضمن حداقا 10 تا آهنگ دیگه از رولینگ رو میتونی بزاری تو لیستت
    ممنون

    • afsongar
    • 14 اکتبر 2010

    این لینکت خراب شده می تونی این اهنگ به یاد ماندنی رو دوباره بگذاری ممنون

  1. No trackbacks yet.

پاسخی بگذارید

