آهنگ های ماندگار شماره13

شماره13  (Blowin In The Wind – Bob Dylan)

شاید بتوان باب دیلن را تاثیر گذار ترین و جریان ساز ترین خواننده قرن بیستم دانست.

آهنگ مشهور بر باد رفته یکی از زیباترین و در عین حال پر سر و صدا ترین آهنگ های باب دیلن است آهنگی که دیلن آن را در مدت کوتاهی نوشت و ترانه خود را بر پایه یکی از ملودی های فلکلور قدیمی بنا کرد،آهنگی که شعری بی نهایت زیبا و دلنشین دارد و ملودی ساده و بی پیرایه ای که بسیار با بافت شعر و خواندن دیلن همخوان است.

شاید مهم ترین عنصری که باعث ماندگاری و محبوبیت این آهنگ تا این اندازه شده است ترانه ان باشد.ترانه ای که سوالاتی اساسی را مطرح می کند که بسیار مطابق با شرایط زمان ساخت آهنگ یعنی سالهای جنگ ویتنام است.سوالاتی در باب مقولاتی چون جنگ،صلح و آزادی که در نهایت جواب همه آنها را نمی دهد چراکه جواب آنها سرگردانی در باد است.

متن ترانه:

How many roads must a man walk down

Before you call him a man?

Yes, n how many seas must a white dove sail

Before she sleeps in the sand?

Yes, n how many times must the cannon balls fly

Before they’re forever banned?

The answer, my friend, is blowin in the wind,

The answer is blowin in the wind.

How many years can a mountain exist

Before its washed to the sea?

Yes, n how many years can some people exist

Before they’re allowed to be free?

Yes, n how many times can a man turn his head?

Pretending he just doesnt see?

The answer, my friend, is blowin in the wind,

The answer is blowin in the wind.

How many times must a man look up?

Before he can see the sky?

Yes, n how many ears must one man have?

Before he can hear people cry?

Yes, n how many deaths will it take till he knows?

That too many people have died?

The answer, my friend, is blowin in the wind,

The answer is blowin in the wind.

دانلود با حجم670کیلوبایت

  1. وبلاگ جالبی دارین اگر براتون مقدوره برای هر پست قطهای از اهنگ مورد نظر رو قرار بدین همونطور که در پستهای دیگتون اینکارو انجام دادین بسیار عالی میشه.یک تقاضای دیگهای هم داشتمو ان این هستش که اگه براتون مقدوره یک دعوتنامه پارسا اسپیس به من بدید .ممنونتون میشم به هر حال موفق باشید.

    س.ه:با تشکر از نظر منظور شما را از "قرار دادن قطهای از اهنگ مورد نظر"را درست نفهمیدم اما اگر منظور شما این است که آهنگ را به صورت آنلاین بگذارم چشم. و در باره پارسا اسپیس متاسفانه این شرکت هنوز اجازه ارسال دعوتنامه را به من نداده به محض گرفتن این اجازه برای اولین نفری که دعوتنامه می فرستم شما هستید.موفق باشید

  2. خیلی خوشحالم که شما وردپرس بودن وهمسایه ما بودن را انتخاب کردید جدا» عالی است که همراه دانلود متن و توضیحی راجع به آن می نویسید از باب دیلن و کویین (من دوتشون دارم) بیشتر بنویسید
    موفق باشید

    س.ه:دوست عزیز من شعور بالای فرهنگی و موسیقیایی شما من را به وجد آورد – و در باره کویین و باب دیلن باید بگویم من دارم در باره بهترین های تاریخ می نویسم و مطمئنا در این فهرست از این فرد و گروه نابغه فروان است منتظر باشید!!موفق باشید

    • سهراب
    • 26 آوریل 2008

    سلام
    سايت شما بسيار پر بار و پرمحتواست و من به دليل سرعت اينترنت پايين نميتوانم آهنگ هاي زيبايي رو كه گذاشتين دانلود كنم ميخواستم بپرسم آيا امكان داره انهارا بر روي cd براي من پست كنيد هزينه اش رو هم بفرماييد تا برايتان ارسال كنم mer30

    س.ه:دوست گرامی من حجم آهنگ هایی که در وبلاگ قرار کرفته بسیار کم است و با کمترین سرعت هم دانلود می شود ولی با این حال اگر بازهم مشکل دارید سعی می کنم با شما تماس بگبرم.موفق باشید.

    • علي
    • 13 مه 2008

    مطالب واقا عالي هستن و بي شك كار فرهنگي و هنري شما از هيچ كس پوشيده نيست.اميدوارم هميشه موفق باشيد.

    س.ه:دوست بزرگوار من شما مخاطبان با شعور من هستید که کار را همیشه ب من راحت می کنید.موفق باشید.

  3. مرسی دوست عزیز . کارت 20….. من عاشق خواننده های دهه های 60-70-80 میلادیم………. حااااااااال کردم

  4. من دانلودش كردم…دوسش داشتم. مرسي.

  1. No trackbacks yet.

پاسخی بگذارید

