آیا ‌می‌دانستید؟؟

استیون هاوکینگ - پینک فلوید

آخرین آلبوم استودیویی پینک فلوید ، ناقوس جدایی (The Division Bell) چندین نوازنده و خواننده مهمان داشت. البته یکی از این خواننده های مهمان بیشتر از اینکه از جنس موسیقی باشد از جنس فیزیک بود ، و او کسی نبود جز پروفسور استیون هاوکینگ ، فیزیکدان مشهور بریتانیایی!

در آهنگ Keep Talking در سه بخش آهنگ پروفسور هاوکینگ جملاتی را به شیوه تبلیغات تلویزیونی میگوید.

البته این زیاد درست نیست که بگویم شخص استیون هاوکینگ جملات را بیان میکند. چون او به دلیل ابتلا به سندرم خاصی به نام ALS توانایی تحرک و صحبت کردن را از دست داده است و تنها از راه دستگاهی که هرچه او تایپ میکند را تبدیل به صدا میکند با دیگران ارتباط برقرار می‌کند و در این آهنگ هم او به وسیله این دستگاه جملات را بیان میکند.

البته این آهنگ نکات جالب دیگری هم دارد از جمله استفاده استثنایی دیوید گیلمور از افکت تاک باکس (talk box) با گیتار الکتریک که فضا سازی جالبی را در آهنگ به وجود آورده است.

گیتار بیس این آهنگ کار گای پرت (Guy Pratt) و با وجود همکاری ریچارد رایت در ساخت آهنگ کیبوردنوازی آن کار جون کرین (Jon Carin) می‌باشد.

سالهای سال نژاد بشر شبیه حیوانات می‌زیست.

تا اینکه اتفاقی افتاد که نیروی تصورات ما را رها ساخت.

ما آموختیم که صحبت کنیم.

دیگر لازم نبود که آن گونه باشیم.

تنها چیزی که لازم بود انجام دهیم این بود که مطمئن شویم به صحبت کردن ادامه می‌دهیم.

دانلود با کیفیت متوسط1.8 مگابایت ** دانلود با کیفیت بالا 7.5 مگابایت

    • سامان
    • 18 اوت 2010

    اون جملاتی که توی نقل قول نوشتی چیه؟ سه تا جمله اول شو هاوکینگ اول آهنگ میگه ولی بقیه اش چیه؟ من که هیچ جای آهنگ نشنیدم

    در ضمن مگه بیس زن پینک فلوید راجر واترز نیست؟ گای پرت کیه؟

    • سه تا جمله اول را که همان اول میگوید. دو تا جمله بعدی هم دو بار اواسط آهنگ تکرار می کند.

      راجر واترز سال 84 جدا شد از پینک فلوید دیگه. بعدش هم بیسیست مهمان داشتند توی آلبوم ها و کنسرت هاشون.

    • سامان
    • 18 اوت 2010

    توی کنسرت ها چیکار میکردند؟ هاوکینگ هم میاوردند؟
    لطفا اگه میشه لینکهای با کیفیتت هم روی پرشین گیگ آپلود کن یا اصلا بی کیفیت آپلود نکن فقط با کیفیت آپلود کن همون رو هم روی پرشین گیگ آپلود کن.من اصلا نمی تونم از این adrive دانلود کنم.

    • اصلا این آهنگ توی هیچ کنسرتی تا الان اجرا نشده ، البته من بیشتر توی کنسترهاشون دنبال اون گیتار نوازی آخر آهنگ با افکت تاک باکس میگشتم که نبود!

      صدای هاوکینگ به صورت ضبط شده گذاشته می‌شد!!!

      پرشن گیگ اجازه آپلود فایل بیشتر از 10 مگ را نمیدهد و تازه کلا 100 مگابایت ظرفیت دارد. که میشود حدود 10 – 15 تا آهنگ با کیفیت.
      در ضمن به نظرم adrive سایت خوبیه دانلود ازش مثل رپیدشیر دردسر ندارد ، دیتا بیس خوبی دارد تا الان هم اولین نفری هستی که ازش ناراحتی.
      اگر با adrive مشکل داری و سایت بهتری میشناسی بگو بگذارم اونجا!

      در مورد لینکهای با کیفیت متوسط هم اشتباه میکنی به هر حال یک تعدادی هستند اینها را دانلود میکنند.

  1. کارت حرف نداره اینجا… ایول

    • پگاه
    • 18 اوت 2010

    نه نه جدی نمی دونستم! :دی
    و خیلی خیلی جالب بود…
    به خصوص اون قسمت استیون هاوکینگش! اصلا» غیر قابل تصور بود…
    مرسی…

  2. یکی از بهترین البومهای پینکه(ناقوس جدایی)
    high hopes و wearing the inside out جز بهترینای منه
    البته کل البوم قشنگه

    • اون دوتایی که گفتی
      +
      Coming Back to Life
      و A Great Day for Freedom

      جز بهترین های منه

      البته کل آلبوم قشنگه ها!!

  3. کیپ تاکینگ که توی تور ۱۹۹۴ پینک‌فلوید اجرا شده! (صدای استیون هاوکینگ هم همیشه به صورت ضبط شده، توی کنسرت پخش می‌شده):

    • بله !‌حق با شماست . علاوه بر این این آهنگ در دو آلبوم لایو گروه Miami Bell ’94 و Pulse 95 هم آمده است . اشتباهم را اصلاح کردم.
      ممنون از دقتتان.

    • John Riley
    • 28 اوت 2010

    وبلاگ خوبیه

    فقط امیدوار بودم مثل بقیه وبلاگها و سایتهای فارسی اینقدر مطالب راجع به پینک فلوید نباشه ولی تو همین صفحه اول 3-4 تا یا مربوط به خود گروه میشه یا اعضای گروه یا آهنگهاشون!

    بعد فقط مربوط به راک میشه یا در مورد جز ، بلوز و فولک هم صحبت میشه اینجا ؟؟

    • خب راستش را بخواهيد خودم هم قبول دارم زیاد درباره پینک فلوید می‌نویسم! ولی خوب هدف اصلی من معرفی آثار خوب موسیقی به افراد کمی نا آشنا است. قبول داشته باشید که پینک فلوید در این راه یکی از بهترین انتخاب ها است!

      دوست دارم در مورد همه چیز اینجا صحبت شود ولی البته تا الان بیشتر راک بوده، ولی به زودی سعی میکنم یک سری مطالب جدیدتری با موضوعات جدیدتر بنویسم.

    • بهاره
    • 29 اوت 2010

    من سابقا بدون اینکه نظری بدم مطالب این وب را میخواندم و تا مدتها بعد از اینکه دیگه آپ نشد باز هم امیدوارانه اینجا می آمدم تا به این نتیجه رسیدم این بلاگ دیگر به روز نخواهد شد . امروز در حالی که دنبال مطلب دیگری بودم اتفاقی واردش شدم و از اینکه دوباره آپ کردید خیلی خوشحال شدم . امیدوارم به همین روال ادامه بدید .

    • خودم هم امیدوارم!!
      البته باید یک مقداری توجه داشت که نویسنده این وبلاگ هم یک آدم معمولی با دغدغه ها و درگیری های یک آدم معمولی است. شاید بعضی موقع ها یک مقداری سرش شلوغ شود. که البته بحث من بیشتر از بعضی موقع ها است!

    • بهاره
    • 30 اوت 2010

    صحبتتون کاملا درسته .
    به هر صورت از اینکه دوباره آپ کردید خیلی خوشحال هستم .

  4. 4shared سرور خوبی داره اما بدیش شاید برای استفاده کنندگان تنبل! زمان صبر کردن پیش از دانلود و غیر مستقیم بودنشه. در کل من همه آهنگام رو اینجا آپ می کنم و فضا هم زیاد داره.

    از بهترین های آلبوم the division bell که من دارم:
    Coming back to life و High hopes و Keep talking و Lost for words و Take it back و What do you want from me هستند.

    بابت توضیح خوب آهنگم ممنونم.

    • ندا
    • 8 سپتامبر 2010

    سلام

    من پریروز داشتم سرچ می کردم که به این جا رسیدم و راستش باید بگم که خیلی از مطالب تون لذت بردم تاهمین جایی که تا الان تونستم بخونم.بنابراین فید رو سابسکرایب کردم که بتونم پست های بعدی رو منظم بخونم اما انگار فید کار نمی کنه یا فیلتر شده.می دونین که راهی براش هست یا نه؟ هیچکس دیگه هم چنین مشکلی براش پیش اومده؟

    بازم ممنون و ببخشین که اولین کامنتم بی ربط به پست شما بود. بعدها حتماً جبران می کنم

    • از فيد اصلى ميتونيد استفاده كنيد:

      bmusic.wordpress.com/feed

    • 49
    • 13 سپتامبر 2010

    کارت عالیه رفیق ، خیلی عالی

    • farzadsx
    • 25 سپتامبر 2010

    salam man dafe avale siteto didam damet garm mikhastam age mishe ahange _stairway to heaven ro az goruhe led zeppelin to idim bezarin mamnun misham fredie_queen@yahoo.com

    • علیرضا
    • 15 اکتبر 2010

    8 سال پیش آهنگ Hey You باعث شد من برم سراغ گیتار الکتریک و هنوز که هنوزه دیوانه وار عاشق پینک فلود هستم
    بعد از پینک فلوید هم طرفدار سر سخت Guns n Roses قدیمی , اسلش و برایان آدامز هستم

  5. چقدر این آهنگ قشنگه.

    هر چی بگیم کمه. مقدمه و شروعی جذاب که صد البته من از کجا میدونستم این فیزیکدان برجسته صدا های ابتدایی رو تولید کرده !

    ممنوون

  6. ما هنوز منتظر پست جدید هستیم…

    • hooman
    • 6 نوامبر 2012

    سالهاست ما منتظر پست جدیدیم . هنوزم میام اینجا سر میزنم

  1. 17 اوت 2010

پاسخی بگذارید

