داستان1: تامی فضانورد دلتنگ

//داستان بخش جدیدی از مجله موسیقی بی است که هدف آن کاوش در داستانهاست. البته داستانهای نهفته در ترانه های موسیقی!

تامی فضانورد دلتنگ

آهنگ: ادیسه فضایی – دیود بویی (Space Oddity – David Bowie)

داستان: از مرکز کنترل به مامور تام… قرص‌های پروتئینت رو بخور و کلاهت رو بذار سرت… (شمارش معکوس)..از مرکز کنترل به مامور تام ،موفق شدی ! روزنامه میخواهن بدونن الان کدوم لباسو پوشیدی! اگر آمادگیشو داری الان وقتشه که کپسولتو ترک کنی!

از مامور تام به مرکز کنترل : دارم از در میام بیرون . ستاره‌ها امروز کلا عوض شدن!، توی این قوطی حلبی بالای دنیا نشستم،‌کره زمین آبیه … و هیچکاری نمیتونم بکنم.با اینکه با سرعت در حال حرکتم ، خیلی حس ثابت بودن می‌کنم ، انگار این سفینه هم میدونه کدوم وری بره… به همسرم بگید میدونه خیلی دوستش دارم…

پیام بازرگانی: دیوید بویی با ساختن این آهنگ راه تبدیل شدن به یکی از بزرگترین آهنگسازان تاریخ را یک شبه طی کرد. ادیسه فضایی تمام ویژگی‌هایی که بویی در سالهای آینده آنها را به کلیشه تبدیل کرد را داشت : موسیقی تازه و دوستداشتنی ، ترانه‌‌ای زیبا والبته صدای بسیار زیبای او.  این ترک در آلبومی همنام دیوید بوی عرضه شد. موفقیت آهنگ تا جایی پیش رفت که نام آلبوم در عرضه‌های بعدی به ادیسه فضایی تغییر یافت. البته بویی به این بسنده نکرد و شخصیت مامور تام را چندین بار دیگر در آهنگ های خود به کار گرفت.

بویی هوشمندانه با گنجاندن دلتنگی‌های تامی شخصیت اصلی ترانه و تنهایی او در کنار مراودات مرکز کنترل با او این آهنگ را به یکی از غمگین‌ترین ترانه‌های تاریخ تبدیل کرده است.

ادامه داستان: از مرکز کنترل به مامور تام ،یک مشکلی پیش اومده.. مدارهای سفینه صدمه دیده ، صدای من رو داری مامور تام؟… صدای من رو داری مامور تام؟ … صدای من رو داری مامور تام؟ …صدای من  رو …

 توی این قوطی حلبی بالای دنیا نشستم،‌کره زمین آبیه …  هیچکاری نمیتونم بکنم.

Downloadدانلود

  1. آقا مینویسی من حال می کنم همینطوری.

    • هومن
    • 16 ژوئن 2013

    با سلام . مدتی بود که نبودید و من همیشه می امدم و پست ها را تکراری میخواندم . در این مدت همیشه با دوستان دوستار موسیقی حرف این سایت بود و مطالب زیبایش . در فیس بوک هم شما را به دوستان معرفی کردم . یادم می آید یکی از بهترین مطالب شما لیست پنج آهنگ برای خداحافظی بود که به شخصه goodbye stranger رو بیشتر دوست داشتم . امیدوارم همیشه سرافراز باشید . سلیقه شما را بسیار قبول دارم .

    • ممنون رفیق. امیدوارم به پشتوانه شما بتونم دوباره اینجا رو احیا کنم.

  1. No trackbacks yet.

پاسخی بگذارید

