داستان2: قهرمان جنگ

قهرمان جنگ

آهنگ: قهرمان جنگ – رایز اگینست (Hero Of War – Rise Against)

رایز اگینست

داستان:به من گفت : «پسرم ، تا الان دنیا رو گشتی؟ اگر بهت بگم الان میتونی چی میگی؟ فقط این تفنگ رو بگیر. تازه حقوقم میگیری..» منم گفتم چی از این بهتر؟

به من پوتین های چرمی مرتب دادند.. موهامم کوتاه کردند .. ولی بهم میومد. رژه رفتیم و آواز خوندیم.. یادگرفتیم چجوری بجنگیم و کم کم با هم رفیق شدیم.

تا چند وقت همه منو قهرمان جنگ صدا میزنند.. وقتی برگردم خونه همه به من افتخار میکنند. من این پرچم را تا قبر خودم می برم.. چون این تنها پرچمی که دوست دارم و قبول دارم.

در خونه را با لگد باز کردم و دستوراتم را فریاد زدم…بچه ها همه گریه میکردند ولی من از مافوقم دستور داشتم. یه کیسه رو سر مرد کشییدیم و از خانوادش جدایش کردیم. لباساشو در آوردند، روی دستاش ادرار کردند.اول سعی کردم جلوشون رو بگیرم.. ولی بعد منم بهشون پیوستم.

میان داستان: وقتی که در اواخر دهه 70 میلادی گروه سکس پیستولز ، با «خدا ملکه را حفظ کند» ملکه انگلیس را به سخره میگرفتند و کلش با «فراخوان لندن» از راههای نابودی لندن سخن می گفت؛ نطفه یکی از مهمترین (شاید هم مهمترین) جریانهای تاریخ موسیقی بسته شد: پانک راک. جریانی که در همان ابتدا به همه نشان داد که یک مرام فکری بزرگ دارد : ناسازگاری با تمام جریانهای اجتماعی. البته پانک راک جریان ثابتی نبود و بعد گذشت زمان نخ نما شد و در دهه های اخیر اوج افول خود را مشاهده کرد. البته ماجرا  همینگونه نماند. هنوز هم از خاکستر آن ققنوسی مانند «رایز اگینست» بر میخیزد. گروهی که هنوز با حفظ ارزش موسیقی اش ادامه دهنده گروهای پانک دهه هفتاد و هشتاد است. گروهی که با آهنگ قهرمان جنگ در فضایی آرامتر و دور از هیاهو همیشگی پانک راک در میان هجمه تبلیغاتی دولت آمریکا برای جنگ عراق جلوی این جریان قد علم میکند و از نادیده ها سخن میگوید.

ادامه داستان: اون زنه داشت از وسط  گرد و خاک و گلوله ها میومدبه سمت من. ازش خواهش کردم که بایستد.ازش خواهش کردم که حرکت نکنه.. ولی اون به راه خودش ادامه داد. منم تفنگم را برداشتم و شلیک کردم. پوکه ها روی شن خیس از خون می افتاد. اون درحالی که یه پرچم دستتش بود تکه تکه شد… پرچمی که مثل برف سفید بود..

تا چند وقت همه منو قهرمان جنگ صدا میزنند.. وقتی برگردم خونه همه به من افتخار میکنند.یه مشت مدال و زخم جنگی … تنها چیزی که اونا میبینند.

Downloadدانلود

دوست دارید با مجله موسیقی بی همکاری کنید؟ به مجله موسیقی بی بپیوندید.

  1. No trackbacks yet.

پاسخی بگذارید

