لیست : شش آهنگ برای خداحافظی

معمولا نوشتن تاب تن ها (البته این یکی تاپ سیکس هست) و امثال آنها زیاد کار ساده ای نیست چون که بلافاصله مخالفان زیادی دور آن جمع می شوند و هرکس ناراحت از اینکه چرا موزیک مورد علاقه اش در لیست نیست داد وهوارش را بر سر نویسنده بلند میکند.
خب میدانید چه بخواهیم وچه نخواهیم باید بپذیریم که موسیقی یک بحث سلیقه ی است.بنابرین از شما خواسته ای دارم :حتما شما هم آهنگ های مورد نظرتان را در نظرهای این مطلب اعلام کنید تابه یک جمع بندی کلی برسیم.
خب و اما چرا اولین لیست باید در مورد خداحافظی باشد؟ خب راستش را بخواهید هیچ دلیل خاصی ندارد! بهتر است به جای این حرفها بریم سراغ موزیک ها و بحث شیرین داونلود!

اما فراموش نکنید برایم بنویسید که به نظر شما کدام آهنگها جایشان در این لیست خالی است؟

در ضمن! روی لینک‌ها کلیک کنید تا در یک صفحه جدید باز شوند.

1.Anathema – One Last Goodbye (خداحافظی واپسین – آناتما)

شاید بتوان گفت آلبوم Judgment از گروه آناتما مهمترین آلبوم این گروه بوده و هست و احتمالا خواهد بود! این آلبوم آناتما را به یک گروه پراگرسیو راک شناساند و نمایانگر این شد که این گروه حسابی از سبک و سیاق قبلی خود فاصله گرفته است. در این آلبوم دردانه ای به نام One Last Goodbye وجود داشت که بلافاصله پس از ارائه دل تمامی مخاطبان و غیر مخاطبان ایرانی این گروه را ربود! سایت Last.Fm که سایت معتبری در زمینه آمارگیری های موسیقی است ، همیشه این آهنگ را به عنوان یکی از محبوب ترین آهنگ های خارجی در بین ایرانیان نامیده است و هنوز می‌نامد و احتمالا خواهد نامید! از ابدای راه اندازی این وبلاگ خیل عظیمی از کامنت هایی به دست من رسیده که خواستار معرفی این گروه و علی الخصوص این آهنگ است.

در کنار این صحبت ها باید به این اشاره کرد که این آهنگ یکی از بهترین های آناتما است و در کل آهنگ زیبایی است!

چه کسانی با این آهنگ بیشتر ارتباط برقرار خواهند کرد؟:ایرانیان(!) ،  طرفداران راک و علی الخصوص پراگرسیو راک ، عاشقان فیلم هندی و این حرفها !

دانلود با کیفیت متوسط 1.2 مگا بایت ** دانلود با کیفیت بالا7.4 مگابایت ** متن ترانه

2.James Blunt – Goodbye My Lover (خدانگهدار عشق من – جیمز بلانت)

درباره جیمز بلانت مفصلا اینجا صحبت کردم ، کهنه سرباز جنک کزوو در سال 2004 آلبوم بازگشت به دیوانه خانه را ارائه کرد که بسیار مورد توجه قرار گرفت و خیلی ها همان اول با گوش دادن این آلبوم با شعر های ساده و زیبای این آلبوم و خصوصا شحصیت های غمگین آن به سرعت ارتباط برقرار کردند . شخصیت این آهنگ هم عاشقی دل شکسته است که از معشوقه اش جدا افتاده است.افراد زیادی هستند که به جیمز بلانت و سبک وسیاق او هیچ علاقه ای ندارند ولی تنها به این آهنگ گوش می دهند  . این آهنگ را امتحان کنید!

چه کسانی با این آهنگ بیشتر ارتباط برقرار خواهند کرد؟:افرادی که معتقدند موسیقی تنها باید آرام باشد و موجب آرامش شود ، عشاق دل شکسته و اینجور افراد!

دانلود با کیفیت متوسط1مگا بایت ** دانلود با کیفیت بالا 5.9مگابایت** متن ترانه

3.Pink Floyd – Goodbye Blue Sky (خدا حافظ آسمان آبی – پینک فلوید)

پینک فلوید

بازهم پینک فلوید و دوباره آلبوم دیوار درباره هر دو بارها صحبت کرده ایم ، اما انگار هیچکدام پایانی ندارند .این آهنگ یکی از کوتاهترین آهنگ های آلبوم است و فقط 2دقیقه ونیم است. اما در عین حال حاوی چند قطعه از صریح ترین اشعار راجر واترز(بیسیت گروه) و پینک فلوید است.خواننده این قطعه دیوید گیلمور است و خودش گیتار آکوستیال آن را نواخته است.البته در این آلبوم یک آهنگ دیگر به نام خداحافظ دنیای سنگدل هم قرار دارد که از این آهنگ هم کوتاهتر است و تقریبا یک دکلمه با صدای راجر واترز است و موزیک چندانی ندارد.

چه کسانی با این آهنگ بیشتر ارتباط برقرار خواهند کرد؟: در این قطعه خبری از کیبورد نوازی ریک رایت و سولوهای دیوید گیلمور نیست بنابرین می توان گفت که این آهنگ بیشتر باب طبع عاشقان پینک فلوید است و مخاطب عام کاملا نمی تواند با آن ارتباط برقرار کند.

دانلود با کیفیت متوسط674کیلو بایت** دانلود با کیفیت بالا6.4مگابایت **متن ترانه

4. Elton John – Goodbye Yellow Brick Road (خداحافط جاده آجر زرد – التون جان)

التون جان

پس از آنکه گروه رولینگ استونز آلبوم Goats Head Soup خود را در جمائیکا ضبط کردند ، التون جان و شاعرش برنی تپین(Bernie Taupin ) هم برای ضبط ششمین آلبوم جان به جمائیکا سفر کردند. سفر جان و همراهش به جمائیکا مصادف با آشفتگی های سیاسی در جمائیکا همراه شد. استودیو محل ضبط در طول مدت حضور جان با سیم خاردار محافظت می کردند و شش نفر تیر انداز با مسلسل از آن حفافظت می کردند ، به همین دلیل جان مجبور شد کل 21 آهنگ آلبوم را در مدت تنها 3 روز ضبط کند! این آلبوم خداحافظ جاده آجر زرد(Goodbye Yellow Brick Road) نام گرفت .اما شرایط ضبط آلبوم زیاد تاثیری در کیفیت آن نداشت ، آلبوم چندین هفته رتبه اول چارت آمریکا و انگلستان بود.یکی از سینگلهای این آلبوم یعنی همین خداحافط جاده آجر زرد هم مدت پانزده هفته رتبه 2 چارت انگلستان بود.تائیرات شدید این آلبوم که در سال 1973 ضبط شد باعث به وجود آمدن ریتم هایی شد که به ریتم های دهه هشتادی معروف شدند.

چه کسانی با این آهنگ بیشتر ارتباط برقرار خواهند کرد؟:طرفداران التون جان ، دوستداران سافت راک ، علاقه مندان به ریتم های دهه هشتادی

دانلود با کیفیت متوسط781کیلو بایت** دانلود با کیفیت بالا7.4مگابایت** متن ترانه

5.Supertramp – Goodbye Stranger (خداحافظ غریبه – سوپرترمپ)

سوپر ترمپ

اگر آهنگ های این لیست تا اینجای کار غمگینتان کرده ، نگران نباشید! یک آهنگ سرخوشانه (Fun) در اینجا منتظرتان است! خداحافظ غریبه یکی از سه گانه سوپرترمپ برای فیلم صبحانه در آمریکا است.(دو آهنگ دیگر صبحانه در آمریکا و ترانه منطقی «The Logical Song» نام دارند.) ملودی اصلی این آهنگ به وسیله یک پیانو الکتریک نواخته شد که کار راجر دیویس خواننده اصلی ترانه است. صدای زمینه هم کار راجر هادسون گیتاریست گروه است که البته یکی از دلایل معروفیت این اثر هم هست زیرا زیرا در آن زمان استفاده از صدا های عجیب و غریب در موزیک ها اصلا مرسوم نبود ، با این وجود می توان گفت هادسون با تغیر صدای خود و نزدیک کردن صدای خود به صدای یک دختر بچه تحولات زیادی در موزیک آینده به وجود آورد! تحولاتی که امروزه اثرات آن را در گروه های مثل ریدیو هید به وضوح می بینیم و موجبات ظهور سبکی را به وجود آورد که آن را پراگرسیو راک می نامیم. تا یادم نرفته بگویم که سلوی گیتار الکتریک عجیب غریب این آهنگ با استفاده از یک گیتار پدال دار خلق شده.

چه کسانی با این آهنگ بیشتر ارتباط برقرار خواهند کرد؟:گفتیم که سبک این آهنگ پراگرسیو راک است. دوستاداران این سبک حتما مایلند با یکی از آثار شوخ وشنگ ابتدایی این سبک آشنا شوند.

دانلود با کیفیت متوسط1.3مگا بایت** دانلود با کیفیت بالا5.3مگابایت ** متن ترانه

6.Jeff Buckley – Last Goodbye (آخرین خداحافظی – جف باکلی)

جف باکلی

جف باکلی یک استعداد بزرگ در تاریخ موسیقی بود،‌ بعید است کسی با این جمله مشکلی داشته باشد.پسر تیم باکلی بزرگ وقتی به همه فهماند که راه پدر را پیش گرفته که اولین آلبوم خود یعنی Grace را عرضه کرد.آلبومی که هنوز آن را به عنوان یک شاهکار بزرگ می‌شناسند ، آلبومی که نشان داد هنوز هم چیزی به اسم نابغه موسیقی وجود دارد. صدای خارق العاده جف باکلی در آهنگ هله لویا اولین چیزی است که اسم او به یاد ما می آورد.آهنگی که شاید صدها نسخه از آن خوانده شده باشد ولی نسخه جف باکلی هنوز هم بهترین است. اما استعدار خارق العاده جف پایدار نماند و در حالی که کمتر از 31 سال سن داشت در سانحه‌ای مرد.اگر می‌خواهید جملات قبل برایتان ملموس‌تر شود. به این آهنگ یعنی آخرین خداحافظی گوش دهید تا متوجه شوید تنها ریتم غمگین دلیل غمگین بودن یک آهنگ نیست و وجود یک خواننده عالی در کنار یک ریتم نه چندان غمگین می‌تواند آهنگی را بسازد که اشک از چشمان بسیاری سرازیر کند.

چه کسانی با این آهنگ بیشتر ارتباط برقرار خواهند کرد؟:طرفداران موزیک راک احتمالا همگی از این موزیک لذت خواهن برد، در ضمن این آهنگ شعر زیبا وغنی‌ای هم دارد که آن هم حسابی عاشق برای خود جلب خواهد کرد.

دانلود با کیفیت متوسط1مگا بایت**دانلود با کیفیت بالا4.2مگابایت** متن ترانه

  1. عالی بود . فقط بگم آناتما این آهنگش و آلبوم آلترناتیو 4 شاهکارن . توصیه میکنم وقتی افسرده هستین آناتما گوش ندین

  2. این آهنگم شنیدنی است :
    Good bye my Live – Demis Rousess

  3. عالی بود
    ممنون

    • Reza
    • 27 آگوست 2009

    اون one last goodbye آناتما رو واقعا خوب حجایی گذاشتی. عالی بود…

    • پردیس
    • 27 آگوست 2009

    سلام!
    تبریک به خاطر وبلاگ خوبی که دارید.
    مرسی از اینکه سعی می کنید موسیقی رو بشناسونید……
    موسیقی خوب و متعالی باید تبلیغ بشه.حالا چه شرقی چه غربی ولی نه جمهوری اسلامی!!!!!!؟؟!!؟

    • عمو هوشنگ
    • 28 آگوست 2009

    سلام
    خیلی پست خوبی بود، فقط چرا با کیفیت پایین گذاشته بودین؟
    متاسفانه چون کیفیت ها پایین بود دانلود نکردم، اگه میشه کیفیت خوبشون رو آپلود کنید.
    مرسی

    دوست عزیز ، تمام آهنگ ها با دو کیفیفت متوسط و بالا گذاشته شده اند در کنار لینک مربوط به کیفیت متوسط لینک مربوط به کیفیت بالا هم مشاهده می شود و در کنار آن هم لینک مربوط به متن آهنگ.

    • عمو هوشنگ
    • 28 آگوست 2009

    ممنون، لینک دوم رو ندیده بودم 😉

  4. آهنگ Good bye my Love از Demis Rousess رو جا انداختی!
    بسیار زیباست.
    http://www.4shared.com/file/42435064/f8f736cd/Demis_Roussos_-_Good_Bye_My_Love_Good_Bye.html?s=1

  5. استاد خیلی حیفه که از Camel – Long Goodbyes اسمی نبریم

  6. عالي بود. مشتي خاطره زنده شد.

    • hossein
    • 29 آگوست 2009

    سلام دوست عزیز میشه همه را توی یک فایل rarآپلود کنی ممنون میشم . اون 2 تا هم که دوستان گفتن اگه داری اضافه کنی که مرام و تموم کردی . مرسی

    • پویا
    • 29 آگوست 2009

    سلام
    انتخابات عالی بود اومدم بگم long goodbyes گروه camel رو جا انداختی که دوست خوبمون اشاره کرد
    البته اگه نظر منو میخوایی rate پینک فلوید همیشه یکه بعد میشه به بعدیا رسید 🙂

    • سهراب
    • 29 آگوست 2009

    7سال پیش تنها عشق زندگی من در یک تصادف من و تک پسرش را تنها گذاشت و برای همیشه از پیشمون رفت. بعد از آن من کاملازیر و رو شدم کاملا نابود شدم و کاملا مردم. آنقدر داغون شدم که تک پسرم که یادگار همسرم بود رها کردم و به خارج از کشور رفتم اوضاع هزار برابر بدتر شد. در یکی تز شبهایی که در غربت در حال زندگی بین زندگی و مرگ بودم یک آهنگ شنیدم . نه یک آهنگ تنها نبود خیلی بیشتر از این حرف ها بود دنیایی آهنگ بود. گودبای مای لاور یا به قول شما خدانگهدار عشق من . این آهنگ در مدت کوتاهی تمام روح و روان من را اشغال کرد. این آهنگ من را نجات داد. این آهنگ را من دهها بار قبل این که بشنوم سروده بودم.این ها حرفهای من بودند. به کشورم بازگشتم ، پسرم حالا 10 سال دارد .هر دویمان این آهنگ را هر روز گوش می دهیم. هیچ وقت ازش خسته نشدیم.
    می دانم داستان زندگی ام خیلی مزخرف و غیر واقعی است. یک موزیک ساده تمام زندگی من را نجات داد. می دانم حرفهایم را باور نخواهید کرد ولی این را بدانید که این آهنگ خیلی فراتر از آن توضیحات ساده شماست.
    ولی بازهم دستتان درد نکند که این اهنگ را معرفی کردید. تعصب بی جای من روی این اهنگ ساده را هم ببخشید. ممنون از اینکه حرفهای من را هم شنید.

  7. این پست خوب بود ! چسبید ! . هر چند احتمالا به جز آناتما من یه لیست دیگه رو ردیف میکردم . اما توضیحاتت عالی بود .

    • lp-anathema
    • 10 سپتامبر 2009

    khob dada webe khobi dari ama ba in jomleye akharit ke gofti kasai az anathema khosheshoon miad ke asheghe filme hendi va irani hastan yani chi dada?
    man be shakhse az fanhaye anathema hastam va hich alaghei be filhaye hendi va irani nadaram anathema ye gorohe khase aziz ke harki nemitone darkesh kone hata shoma….
    age dark mikardi in harfo nemizadi va arzeshe yek gorohe bozorg ro ke hame beheshoon ehteram mizarano nemiavordi paiin.
    hamin shomaha hastin ke shahkarae anathemaro be gand mikeshidddddd.
    jamesh kon baba.

    دوست عزیز، از زمانی که نوشتن این مطلب را آغاز کردم منتظر انتقادهای طرفداران آناتما و اعتراض آنها به این جمله بودم ؛ هرچند یک مقداری این اعتراض دیر شروع شد.خب و البته پاسخ شما ،اولا من هرگز هیچ اسمی از آناتما نبردم و گفتم چه کسانی با این آهنگ بیشتر ارتباط برقرار خواهند کرد و البته هیچ اسمی از فیلم های ایرانی هم نبردم.(متن بالا را دوباره بخوانید!)من فقط منظورم این آهنگ بود نه آهنگ های دیگر. فیلم های هندی معمولا به خاطر اینکه بیش از حد حالت رماتیک و بی ارزش دارد تبدیل به نوعی مثل شده اند. صد البته با شما موافق هستم که آناتما اشعار وزین و زیبا و البته گاها پیچیده‌ای دارد، که طبق صحبت شما حتی من هم توانایی درک آن را ندارم.ولی از شما می‌پرسم شعر این آهنگ (One Last Goodbye) آیا پیچیدگی یا سختی یا چیزی شبیه آن دارد؟ من با این آهنگ با آناتما آشنا شدم هنوز هم خیلی آن را دوست دارم و زیاد گوش می‌دهم. موسیقی چندلایه و زیبای آن فوق العاده است ولی شعر رمانتیک آن بسیار ساده و از نظر من لوس و خسته کننده است و به نظر من دلیل اصلی شهرت آن بین ایرانیان است! چون آدم را گاهی یاد فیلم های یاد شده می اندازد هرچند تا حالا موفق به دیدن آنها نشده ام! این آهنگ فرصت تبدیل به یک شاهکار را داشت که به خاطر شعر ساده اش تبدیل به یک آهنگ صرفا خوب شد.شما که یک طرفدار متعصب آناتما هستید آیا خسته نمی‌شوید که هر کسی خودش را به خاطر این آهنگ طرفدار آناتما می‌داند؟ به نظرتان خیلی از افرادی که آناتما را فقط برای این آهنگ دوست دارند توانایی درک آهنگ های دیگر این گروه را دارند؟ اگر که قانع شدید که هیچ اگر نه به من بگویید نظرتان چیست تا این جمله حذف کنم. موفق باشید.

    • میخ
    • 20 سپتامبر 2009

    سلام.
    بابت وبلاگ قشنگت ممنون.
    هرچند با زبان ایتالیایی آشنایی دارم،در مورد خواننده ها و آهنگ هاشون زیاد اطلاعات ندارم.
    خوشحال میشم چندتا لینک ایتالیایی مخصوصا آهنگ های کلاسیک اضافه کنین.البته باچند خط توضیح.پیشاپیش ممنونم

    • lp-anathema
    • 24 سپتامبر 2009

    ANATHEMA – One Last Goodbye

    How I needed you

    چقدر بهت نیاز دارم
    How I grieve now you’re gone

    چقدر غمگینم ، تو رفتی!
    In my dreams I see you

    در خیالاتم تورو می بینم
    I awake so alone

    بیدار که میشم تنهای تنهام

    I know you didn’t want to leave

    میدونم که نمیخواستی منو ترک کنی
    Your heart yearned to stay

    قلبت شوق موندن داشت
    But the strength I always loved in you

    اما اون عشق پر قدرتی که نسبت به تو داشتم
    Finally gave way

    در آخر تسلیم شد!

    Somehow I knew you would leave me this way

    به طریقی فکر میکردم که یک روز من رو اینطور ترک کنی
    Somehow I knew you could never.. never stay

    به طریقی میدونستم که هرگز. . .هرگز پیشم نمیمونی
    And in the early morning light

    و در روشنایی یک صبح زود
    After a silent peaceful night

    و بعد از سکوت آرام بخش شب
    You took my heart away

    تو قلبم رو با خودت بردی
    And I grieve

    و من غمگینم

    In my dreams I can see you

    میتونم در رویا هام ببینمت

    I can tell you how I feel

    میتونم بهت بگم که چه احساسی دارم
    In my dreams I can hold you

    میتونم تو رویا هام در آغوشت بگیرم
    And it feels so real

    و این احساس کاملا طبیعیه

    I still feel the pain

    هنوز درد(جداییت) رو احساس می کنم
    I still feel your love

    هنوز عشقت رو احساس می کنم
    I still feel the pain

    هنوز درد(جداییت) رو احساس می کنم
    I still feel your love

    هنوز عشقت رو احساس می کنم

    And somehow I knew you could never, never stay

    به طریقی میدونستم که هرگز. . .هرگز پیشم نمیمونی
    And somehow I knew you would leave me

    به طریقی فکر میکردم که یک روز من رو ترک کنی
    And in the early morning light

    و در روشنایی یک صبح زود
    After a silent peaceful night

    و بعد از سکوت آرام بخش شب
    You took my heart away

    تو قلبم رو با خودت بردی

    I wished, I wished you could have stayed

    ای کاش، ای کاش میشد بمونی. . .

    خب حالا بعد از اینکه ترجمه رو خوندی یک نگاه به اسم آهنگ بنداز فکر نکنم یک آهنگی با همچین اسمی باید توش از اشعار پیچیده و مفهومی استفاده بشه.داره حس خودشو بعد از جدایی میگه.و اینکار رو به نحو احسنت انجام داده.برام جالبه که شما از لغت لوس برا این اهنگ استفاده کردین…..
    ببین عزیز وقتی دیوید گیلمور (پینک فلوید) میگه اگه آناتما هم دوره ی ما بود از ما محبوب تر میشد دیگه بحث ما فایده ای نداره.میدونی چیه ما ایرانی ها عادت کردیم به جمله های مسخره بگیم مفهومی و به جمله های کاملا ساده که هر کسی میتونه درکش کنه از لغت هایی که شما استفاده کردی استفاده کنیم.(لوس و خسته کننده)من خودم علاقه ای به مزخرفات عشقی ندارم اما این آهنگ بحثش جداست.من اسمشو میزارم شاهکار.اینقدر هم سعی نکنین چون خودتون خوشتون نیومده از شعر یک آهنگی اون آهنگ رو بکوبونی.

    • lp-anathema
    • 24 سپتامبر 2009

    چرا فکر میکنید آهنگ خوب آهنگیه که باید پیچیده باشه؟
    کاملا مخالف هستم.
    اگه میخوای بیشتر بحث کنیم ای آی دی منه ardeshir_meteora اینجا بچه ها خسته میشن.

    • من حاضرم قسم بخورم که هرگز چنین حرفی نزدم! تنها حرف من این بود که با توجه به آهنگ خوب و پرتوان این آهنگ ، ای کاش شعر بهتری داشت ، همین! آن کلمه کذایی فیلم هندی هم تنها وتنها برای اعتراض تنها به متن ترانه این آهنگ هست ،
      تازه دوست گرامی من اگر قصد کوبیدم این آهنگ را داشتم چرا آن را معرفی کردم؟ این همه آهنگ با محوریت موضوع خداحافظی … چرا اصلا آن را در صدر لیست گذاشتم؟..چرا گفتم این یکی از بهترین های آناتماست؟
      در کنار اینها دستت درد نکند که ترجمه آهنگ را گذاشتی ؛فکر کنم آنقدر توانایی فهم متون انگلیسی را داشته باشم که ترجمه این آهنگ به کارم نیاید ولی خب برای دیگر دوستانی که زیاد با زبان انگلیسی آشنا نیستند : آیا این آهنگ با آن موزیک سنگین یک مقدار شعر سبکی ندارد؟
      هرچند آیدی یاهو ندارم سعی می‌کنم یکی بسازم تا در چند روز آینده یک مقدار با هم گپ بزنیم! موفق باشی!

  8. عااااااااااااااااااالی بود متشکرم

  9. سالی که آلبوم جاجمنت منتشر شد، همون سالی بود که مادر برادران کاوانا فوت کرد. من فکر می‌کنم این آهنگ رو واسه‌ی مادرشون خونده باشن. / درباره‌ی علت محبوبیت این آهنگ تو ایران هم فکر می‌کنم چون بیشتر ایرانی‌ها بیشتر به ملودی اهمیت می‌دن تا به مفهوم آهنگ، چون این آهنگ ملودی‌ه همه‌پسندی داره، بین ایرانی‌ها بیشتر محبوب شده.
    من کارای دوره‌ی کلاسیک آناتما رو بیشتر می‌پسندم، گرچه با هر دو دوره می‌تونم ارتباط برقرار کنم، ولی آهنگ‌های دوره‌ی کلاسیک آناتما بیشتر با روحیه‌ی من سازگارن.

    • عالی بود مرد! دقیقا زدی تو خال همان چیزی که من خواستم بگم ؛ سلیقه هامون نزدیکه!

    • ایرسا
    • 3 دسامبر 2009

    نگو که آهنگ goodbye – Archive رو یادت رفته

  10. لذت بردم بسیار….

  11. درود. ممنون از اطلاعاتي كه در اختيار من و امثال من مي‌گذاريد. من به عنوان يك شنونده عام، كسي كه گهگاهي موسيقي متال گوش مي‌دهد و به برخي از آهنگهاي گروه متاليكاو صداهاي درد و پينك فلويد و آناتما علاقه دارد بايد بگويم آهنگ حداحافظ عشم من از جيمز بلانت را بيش از ديگيران دوست دارم. نمي‌دانم شايد به خاطر خود جيمز بلانت. به خاطر بي‌ غل و غش بودنش. در هر حال ممنون از اينكه آن كار را هم در كنار ديگران گذاشتيد.

    • abbas
    • 3 آوریل 2010

    خیلی ممنون از تاپیک قشنگت

    ولی فکر کنم یه آهنگ تو این لیستت کمه اونم Goodbye my love goodbye اثر Demis Rousos هست که واقعا یکی از شاهکارهای هنری به حساب میاد

    • علی
    • 5 آوریل 2010

    وافعا ممنون: دیدم به موسیفی عوض شد مخصوصا با جف باکلی …
    اما کاش گوش نمی دادم ..بی قرارتر از همیشه ..احساس تنهایی می کنم

    • راجر گیلمور
    • 1 ژوئیه 2010

    1 – Brother In Arms _ Dire Straits
    2 – Lost Control & One Last Goodbye _ Anathema
    3 – Show Must Go On _ Queen
    4 – Soldier of fortune _ Deep Purple
    5 – Stairway to Heaven _ Led Zeppelin
    6 – The Forgotten . Part Two _ Joe Satriani
    7 – The Prophet _ Gary Moore
    8 – The Road To Hell _ Chris Rea
    9 – The Idol _ W.A.S.P
    10 – Comfortably Numb _ Pink Floyd
    11 – The Great Gig In The Sky _ Pink Floyd
    12 – Wish You Were Here _ Pink Floyd
    13 – Wind Of Change _ Scorepions
    14 – Stationary Traveller _ Camel
    15 – Nothing Else Matters _ Metallica
    16- Edge Of Darkness _ Eric Clapton
    ……………….
    سلام خواستم دیدگاه تون و در مورد این آهنگ ها بدونم؟
    و بگم اگه کسی هست که این آهنگ ها رو گوش نداده واقعاً نصف عمرش در فنابوده
    البته می خواستم پر کنم از پینک فلوید اما کسانی که پینک فلوید گوش میدن دیگه نیازی نیست به گفتن خودشون درک و فهم بالایی از موسیقی دارن. و اونایی هم که گوش ندادن … تا الان که گوش ندادن از الان به بعد هم گوش ندن

  12. چه پست خوبی بود , چه وبلاگ کاملی , لذت بردم , ممنونم

    • nima
    • 18 ژوئیه 2010
    • محمد حسین
    • 17 آگوست 2010

    one last good bye آهنگ زندگی منه.مرسی از این انتخاب شایسته

    • شقایق
    • 27 آگوست 2010

    راستش من یه مقدار با اون قسمتی که راجع به سوپراسترمپ و پراگرسیو نوشتی مشکل دارم…البته در کل موافقم ولی وقتی دست گذاشتی رو طرفدارای پراگ..اول اینکه این آهنگ تو آلبومی منتشر شد که گروه از فضای پراگرسیو یه مقدار فاصله گرفته بود و در ضمن سالی که منتشر شد پراگرسیو راک با توجه به تجربیات گروهای دیگه ای – که به نظرم سوپراسترمپ زیاد توش نقش نداشت – تعریفشو پیدا کرده بود و حتی اوج هم گرفته بود . فکر میکنم فقط با در نظر گرفتن روند پراگرسیو تا الان میشه این اهنگو یه اثر ابتدایی پراگ معرفی کرد وگرنه در مقایسه با آهنگای پراگرسیو اون زمان ، یه جور معرفی کردن آرت راک بوده . آقا کلا این همه حرف زدم بگم به نظر من که طرفدار پراگم این اهنگ یه پراگرسیو ناب حساب نمیشه…و بیشتر یه چیزی بین پاپ راک و ارت راکه..البته خب نظر شخصیه…

    کلا خوندن پستت خیلی حال داد…

    راجع به اناتما و این اهنگش هم دقیقا تنها چیزی که نمیذاشت 100% لذت ببرم همین شعرش بود…فکر نمیکردم خیلیا باهاش مشکل داشته باشن..

    • خب البته با این حرف که این آهنگ از آهنگ های اولیه پراگرسیو راک نیست موافقم. ولی در پراکرسیو بودن این آهنگ شکی نیست.
      استفاده از ملودی های نا مانوس کیبورد (Wurlitzer piano)، تغییر صدای خواننده، سولوی افکتیو گیتار، استفاده از ریتم های متناوب بیس ، همه نشانه های آشکار پراگرسیو راک است که شاید نسبت به گروه‌های همزمان خودشان کمرنگتر باشد ولی آنقدر هم کم رنگ نشده که آن را پاپ راک حساب کنیم!دسته بندی هایی مثل آرت راک هم بعد از پراگرسیو راک مشتق شد.
      شاید در مقایسه با آثار پرکیوپاین تری این آهنگ اصلا پراگرسیو نباشند. ولی به نظرم باید هر موزیکی را با توجه به زمان ارائه نقد کرد!

      ممنون از کامنتت!

      لیریک های آلبوم جاجمنت نسبت به دیگر آلبوم های آناتما چندان محکم نبودند. البته نباید از این چشم پوشی کرد که اکثر طرفداران آناتما خصوصا در ایران با این آلبوم و با این شعرها با آناتما آشنا شدند.

    • شقایق
    • 30 آگوست 2010

    منم منظورم این نبود که اصلا اثری از پراگرسیو توش نیست…گرچه از حرفم اینجوری برداشت میشه…
    درسته پراگرسیو هست فقط من نمی تونم روحیه ی پاپی که تو این آهنگ هست رو نادیده بگیرم…حتی به نظرم این شوخ و شنگی دلیلش همینه…البته بازم میگم در کل بحثی ندارم…موافقم… فقط به نظرم ما به سوپرتمپ بیشتر به خاطر تاثیری که در وجود آوردن آرت راک داشت مدیونیم تاتاثیرشون روی پراگ …

    البته رو این نظرم تعصبی ندارم..اگه اینجوری نیست دوست دارم دلایل بقیه رو بشتوم…

    • A N A T H E M A
    • 12 دسامبر 2010

    لطفا تا چیزی از شعر نمیدونید راجب اشعاری که دنیل کاوانا مینویسه
    کسی نظر نده.

    طرف داره با مادرش صحبت میکنه اونوقت به مزاج شما خوش نمیاد؟؟؟

    عجیب واقعا!!!! بیاد با مادرش مفهومی حرف بزنه؟

    شعر مفهومی میخوای از اناتما این غول اتمسقریک من بهتون معرفی میکنم…
    میدونید چی برام جالبه؟؟
    ابنکه ما ایرانی ها فقط به صرف اینکه موزیک گوش میکنیم میایم یک گروه رو میبریم زیر سوال!!! اونم ککی رو؟ آناتما

    بیخیال.
    من عمر خودم رو پای اناتما گزاشتم.گروهی که 8 آلبوم رسمی داد
    اما هنوز تجاری نشد و هیچ وقت نمیشه…

    تو. آلبوم جدید تو آهنگ hindsight میگه. دقت کنید
    میگه انسانی که به انسان دیگر توجه نکند کور هست ما همه بچه های این جهان هستیم.
    برترین آلبوم تو کل دورانی که من موزیک گوش میکنم.
    من ادعا نمیکنم اما من چه علمی و چه عملی تو موسیقی هستم.
    پس به مراتب بهتر میتونم مقایسه کنم و تفکیک کنم.
    من خیلی سال هست راک و متال میگوشم اما گروهی به خاص بودن و عجیب بودن آناتما ندیدم…

    • morteza heydari
    • 14 دسامبر 2010

    veb lage khobi dari

بیان دیدگاه