آهنگ های ماندگار شماره 27

شماره27 (November Rain – Guns N Roses)

در اویل دهه 90 که موسیقی راک در افول و ضعیف شدن بود، ظهور چند گروه راک باعث استحکام و تقویت بنیان راک شد و این موسیقی را احیا کرد . یکی از این گروهها گروه آمریکایی گانزن رزز (Guns N› Roses=تفنگها و رزها) بود که با حضور خود دوباره راک را به موسیقی سطح یک جهان تبدیل کرد.

گانزن رزز در اصل تشکیل شده بود از عضو های دو گروه نابود شده قبلی رهبر این گروه یعنی اکسل رزز (Axl Rose) بود.سه عضو از گروه رزهای هالیوودی(Hollywood Rose) از جمله ایزی استرادلین (Izzy Stradlin) ومایکل رزز(برادر اکسل)و سه عضو از اعضای گروه تفنگ های لس آنجلس(L.A. Guns) از جمله اوله بلیچ(Ole Beich) و روب گاردنر(Rob Gardner) .البته این گروه یکی از پر تغییرترین گروهای تاریخ بوده .اعضای این گروه در مشهورترین و در اوج ترین زمان خود متشکل از پنج عضو به نامهای اکسل رزز(خواننده)،اسلش(گیتار)، ایزی استرادلین(گیتار)،داف مک کاگان(بیس) و استیون ادلر(درامز) تشکیل شده بود.

آهنگ مشهور باران نوامبر یکی از مشهور ترین آهنگ های گانزن رزز است،آهنگی آرام و دل انگیز که در کنار دیگر آهنگ های این گروه همواره در تاریخ راک درخشش خاصی داشته اند.این آهنگ در اصل یکی از آهنگ های گروه رز های لس آنجلس بود که به دلایلی ارائه نشد.این آهنگ توسط اکسل رزز و بر اساس داستان کوتاهی به نام بدون تو اثر نویسنده آمریکایی دل جیمز ساخته شد.این آهنگ در سبک راک داستانی (rock ballad)ر ارائه شد سبک آهنگ های مشهوری مانند پلکانی به بهشت اثر لدزپلین و حماسه سرایی علافان اثر کویین .

این آهنگ در زمان ساخته شدن در حدود 25 دقیقه بود که به حدود 8 دقیقه و 56 ثانیه کاهش یافت .این آهنگ یکی از طولانی ترین آهنگ های گانزن رزز است و البته طولانی ترین آهنگی که تاکنون به لیست 100 آهنگ پرفروش وارد شده است .که البته قابل ذکر است که اصل آهنگ 25 دقیقه بود و به اصرار تهیه کننده و دیگر اعضای گروه اکسل رزز راضی شد تا آن را به حدود 9 دقیقه کاهش دهد.که البته در عین اینکه زمان زیادی داشت بسیار موفق ظاهر شد و توانست همراه آلبوم Use Your Illusion II در رتبه اول جدول های پر فروش ترین آهنگ های زمان خود تکیه کند.

گیتار نوازی اسلش ، گیتاریست دورگه گروه بر روی آهنگ جاودانه وزیباست .این آهنگ در لیست صدتایی بهترین تک نوازی های گیتار مجله دنیای گیتار در مقام ششم ایستاده و البته در صدر لیست طولانی ترین تکنوازی های گیتار تاریخ.

کلیپ این آهنگ خود ماجرای دیگری است.این کلیپ در سال 1992 با بودجه ای بالغ بر 1.5 ملیون دلار ساخته شد و نام خود را در رتبه سیزدهم پر خرج ترین کلیپ های تاریخ ثبت کند.این کلیپ در هنگام ارائه توانست طرفداران فوق‌العاده زیادی را جلب کند و حتی لباس های استفاده شده در این کلیپ تغییراتی در دنیای مد به وجود آورد.در این کلیپ بزرگ خود که تقریبا یک فیلم کوتاه محسوب می شد خود اکسل رزز و نامزدش یعنی استفانی سیمور شرکت داشتند.علاوه بر آن اسلش هم برای اولین صورت خود را در یک کلیپ تلویزیونی نمایان ساخت.علاوه براینها این کلیپ رکورد دار درخواست پخش در شبکه MTV می‌باشد.

گروه Guns N Roses هم اکنون هم به کار خود ادامه می‌دهد اما با افرادی گمنام تر (بهغیر از خود اکسل رزز) و بسیار کم حاشیه تر از گذشته پر شکوه خود.

متن ترانه:

When I look into your eyes
I can see a love restrained
But darlin› when I hold you
Don’t you know I feel the same

‹Cause nothin› lasts forever
And we both know hearts can change
And it’s hard to hold a candle
In the cold November rain

We’ve been through this such a long long time
Just tryin› to kill the pain

But lovers always come and lovers always go
And no one’s really sure who’s lettin› go today
Walking away

If we could take the time to lay it on the line
I could rest my head
Just knowin› that you were mine
All mine
So if you want to love me
Then darlin› don’t refrain
Or I’ll just end up walkin›
In the cold November rain

Do you need some time…on your own
Do you need some time…all alone
Everybody needs some time…on their own
Don’t you know you need some time…all alone

I know it’s hard to keep an open heart
When even friends seem out to harm you
But if you could heal a broken heart
Wouldn’t time be out to charm you

Sometimes I need some time…on my own
Sometimes I need some time…all alone
Everybody needs some time…on their own
Don’t you know you need some time…all alone

And when your fears subside
And shadows still remain
I know that you can love me
When there’s no one left to blame
So never mind the darkness
We still can find a way
‹Cause nothin› lasts forever
Even cold November rain

Don’t ya think that you need somebody
Don’t ya think that you need someone
Everybody needs somebody
You’re not the only one
You’re not the only one

دانلود با کیفیت متوسط 2.05 مگابایت

دانلود با کیفیت بالا 8.18 مگابایت

  1. از شما دعوت ميکنم که از پايگاه های ايرانتونين ديدن کنيد

    ايرانتونين در ضمينه کانادا و ايرانيان مقيم اين کشور فعالييت ميکند

    خوشحال ميشام اگه ما رو از نظرات گهر بار خودتون بهرمند کنيد
    همينطور باعث افتخار خواهد بود اگه با نام خودتان در انجمن عضو شويد تا همه از اطلاعات شما بهرمند شويم

    پايگاه ايرانتونين
    http://www.irantonian.com
    انجمن ايرانتونين
    http://www.irantonian.net

    در پايان اگر دوست داشتيد خوشحال ميشيم به ايرانتونين پيوند بدين
    صميمانه منتظر شنيدن نظرات شما هستيم

    با تشکر

  2. عالی بود. گیتاریست این گروه شاهکاره. البته به جز این شاهکار، کار قابل توجه دیگه ای نداره. البته به مزاج متال باز های عمده ی ایرانی. تاریخچه گروه آناتما هم تو وبلاگ من هست. به هر حال ممنون.

  3. آهنگ های که قرار میدید شاهکار هستند اما مهمتر از اون نقد هاست که این وبلاگ رو محبوب کرده مشکل اینه که دیر به دیر به روز میشه البته این رو هم نباید فراموش کرد که آهنگهای محشر هم کمه!

    • Hedda
    • 11 جون 2008

    عالی بود، سپاس(:

  4. طبق معمول بازهم کارت حرف نداشت.توضیحاتت هم خلاصه و مختصر و مفید بود که واقعا هم چسبید.امیدوارم بیشتر به وبلاگت برسی.راستی چرا وقتی از کلیپ این اهنگ اسم بردی لینک داونلودشو نزاشتی؟!

    • NOX
    • 29 آگوست 2008

    TNX VV M :-*

  5. با سلام خدمت مسول سایت می خواستم از شما تشکر کنم و سوال کنم چرا بعضی از فایت ها سیو نمی شود و برای سیو انها چه باید کرد و بعضی ها نیز پسورد می خواهد انها را چه باید کرد متشکر می شوم جواب سوال ها را ایمیل کنید

  1. No trackbacks yet.

بیان دیدگاه